25. červenec 2012

Ne každý sport vám pomůže zhubnout

Napsala:  Lucie Kaufnerová
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)

Co byste měla vědět, než začnete sportovat? Jaký pohyb je pro vás nejvhodnější, když chcete zhubnout? Není to tak jednoduché, jak se zdá. Nechte si poradit.    

Postavíte se na váhu a cítíte se opět strašně. Zase jste přibrala, a to se snažíte omezovat se v jídle, jak jen to jde. Nedá se nic dělat, je potřeba začít se sportem, ať se vám chce nebo ne. Už dlouho se k tomu přemlouváte, ale nevíte, jak na to. Nemáte úplně jasno v tom, jestli zamířit do posilovny, vyběhnout do lesa nebo se přihlásit na aerobik či pilates.

Nestačí se ale jen rozhodnout „začnu se sportem“, i když je to samo o sobě pro mnohé z vás možná to nejtěžší. Než začnete cokoliv podnikat, musíte si ujasnit, čeho chcete dosáhnout. Chcete mít menší pozadí? Nebo zpevnit svaly, aby se na vás všechno při sebemenším poskoku neklepalo jak želatina? Nebo chcete přestat funět do schodů, jinými slovy zlepšit si kondici?  

Trocha teorie

Abyste dosáhla těchto cílů, musíte vědět, jaký sport je pro vás ten nejlepší. Často je to záležitost velmi individuální, závislá na věku, rozložení tuků v těle, životním stylu a dalších okolnostech. Není stoprocentní, že vám k ladným křivkám pomůže tentýž sport jako vaší sousedce, která se před vámi producíruje v bikinách, a vy jen tiše závidíte….

„K hubnutí by si žena měla vybrat takový sport, při němž stoupne tepová frekvence asi na 150 – 160 tepů za minutu a zátěž bude trvat minimálně 40 minut“ vysvětluje fitness trenér Petr Kotráš z fitness studia Medusa v Kamenici. Z toho jednoznačně vyplývá, že když si dáte kolečko na stadionu nebo si zacvičíte na půlhodiny u televize, nemůžete čekat zázraky. Při prvních dvaceti až třiceti minutách sportovní aktivity si totiž vaše tělo sebere energii pouze z cukrů a teprve po půlhodině sáhne organismus do tukových zásob. Což je to, na co právě čekáte! Až v tuto chvíli si můžete říct: teď hubnu. Vhodné jsou proto aerobní sporty jako je běh, aerobik, spinning nebo třeba taneční hit poslední doby - Zumba. Na kondici i hubnutí je skvělá i chůze, ale chce to vykračovat si v řádném tempu a aspoň hodinu denně.  

Co posilovna? Zhubneme tam nebo ne?

„Pokud chcete redukovat tukové partie, je zapotřebí aerobní činnost, při které dochází ke spalování. Posilovna je doplňková a měla by pomoci zpevnit svalstvo kolem problémových patií, jako jsou hýždě, břišní a zádové svaly,“ radí Petr Kotráš. Takže pokud se rozhodnete shodit přebytečná kila sportem, váš rozvrh týdne by měl vypadat tak, že si dvakrát týdně zajdete zařádit na aerobik nebo na Zumbu a pak dopřejete trochu užitečné akce svým svalům třeba právě v posilovně. Tu můžete nahradit i powerjógou, která je na protažení všech svalových partií skvělá a spolehlivě zpevňuje postavu, nebo velmi oblíbeným cvičebním pilates.

S dortíkem a kupou knedlíků to nepůjde

Abyste si ale nemyslela, že když začnete cvičit, můžete si dopřávat o to víc lahůdek. Aby měl trénink zaměřený na hubnutí patřičný efekt, musí jít ruku v ruce se zdravým stravovacím režimem. Fitness trenéři sestavující programy i pro ženy, které chtějí zhubnout, upozorňují na to, že největším nebezpečím je nepravidelná strava. Stává se vám, že se k pořádnému jídlu dostanete až pozdě odpoledne nebo večer u televize? Pokud chcete zabojovat se svou váhou, zapomeňte na to. Snažte se jít pravidelně malé porce jídla, postupně během dne omezujte přísun kalorií a sledujte energetickou hodnotu toho, co jíte. Abyste snížili váhu, musíte dodržovat základní, velmi jednoduché pravidlo: musíte vydat více energie, než přijmete v potravinách. 

Rozumně a hlavně v pohodě!

Při dietě spojené se sportem myslete především na své zdraví! Proto se vyplatí se „před startem“ poradit s lékařem nebo trenérem, jak na to, aby vaše snažení bylo co nejefektivnější. Nemusíte se do všeho vrhat s vervou a nadšením vrcholového sportovce, k jehož tělesné kondici máte asi daleko. Nejde o špičkové sportovní výkony, ale o to, aby vás pohyb, který zvolíte, těšil a pomohl cítit se po všech stránkách fajn.   

Možná se budete divit, jak to funguje! Budete nakonec cítit uspokojení z toho, že jste dokázala o pár kil zhubnout a navíc si na pravidelný pohyb tak zvyknete, že si bez něj už nebudete umět vaše dny představit.

Jaký sport pomáhal při hubnutí vám? Napište nám na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. , pokud se vám podařilo vylepšit si postavu v tělocvičně nebo v posilovně!

Lucie Kaufnerová

foto: sxc.hu

Zanechat komentář

Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.

Mediální partnerství

 

O nás

Každá jsme jiná. Všechny jsme ale Pretty Plump. A máme společnou myšlenku: Podpořit všechny ženy s plnými tvary. Domníváme se totiž, že skutečná krása a styl nespočívá v konfekční velikosti, ale v sebedůvěře, originalitě a vtipu. Každá z nás je přece krásná… A protože se chceme na Vaší kráse podílet, přinášíme Vám pravidelně tipy, rady, nápady a inspirace jak na to.

 

Partneři a spolupráce

isexshop-logo-transparent-250

 

 

 

 

 

Hledáme redaktorky. Pro bližší informace pište na info@prettyplump.cz | Pretty Plump © 2014