10. říjen 2012

O tři velikosti menší oblečení díky chůzi!

Napsala:  Jana Hlavatá
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)

Abyste si zlepšily kondičku, zpevnily tělo a spálily významnou část tukových polštářků, nemusíte si hned zřizovat permanentku do posilovny. Nabízí se vám podstatně levnější a zábavnější řešení. Chůze!

Ještě nedávno odborníci tvrdili, že pro zlepšení oběhového systému musí člověk vyvinout podstatně intenzivnější pohyb, než je přirozená chůze. V poslední době se však ukázalo, že i efektivní chůze je zdraví prospěšná. Prokazatelně snižuje problémy kardiovaskulárního systému a hladinu špatného cholesterolu, zlepšuje střevní peristaltiku a kondici pohybového aparátu.

Chůze má ve srovnání s jinými sporty spoustu výhod. Nemusíte si například pořizovat permanentku a ani žádné drahé sportovní vybavení. Stačí vám chuť a pohodlná obuv. Navíc chůze je vhodná téměř pro každého bez rozdílu věku a pohlaví. Velice vhodná je například pro lidi s nadváhou či obézní lidi, pro které chůze představuje pohyb šetrný k jejich přetíženým kloubům.

Hubnout začnete až po třiceti minutách chůze

Chůze je vhodná i při redukci hmotnosti. Jedná se o bezpečný a poměrně jednoduchý způsob, jak zatočit s nadbytečnými kilogramy. Má to však jeden háček. Aby vaše tělo začalo spalovat tukové zásoby, musíte jít minimálně 30 minut, ideálně 60 minut svižnější chůzí. Váš tep se musí pohybovat mezi 40% a 70% hranicí vaší maximální tepové frekvence. Při rychlé chůzi spálíte přibližně 300 kalorií za hodinu. Pamatujte, že každý krok, který uděláte navíc, se počítá.

Spočítejte si maximální tepovou frekvenci

Než vyrazíte poprvé do terénu, spočítejte si maximální tepovou frekvenci. Tu určíte tak, že od čísla 220 odečtete svůj věk. Poté si z dané tepové frekvence vypočtěte hodnoty odpovídající 40 a 70 % vaší maximální tepové frekvence. A při sportu se snažte udržet svou tepovou frekvenci mezi těmito hodnotami.

Příklad výpočtu maximální tepové frekvence a mezních hodnot

Kamila, 27 let

Výpočet maximální tepové frekvence:

220 – 27 = 193

Výpočet 40 % z maximální tepové frekvence:

40 % = 193*0,4 = 77,2

Výpočet 70 % z maximální tepové frekvence:

70 % = 193*0,7 = 135,1

Maximální tepová frekvence Kamily je 193, její hraniční hodnoty odpovídající 40 % a 70 % jsou 77,2 a 135,1. Při aerobní činnosti se musí Kamilina tepová frekvence pohybovat mezi těmito dvěma mezními hodnotami.

Choďte pravidelně a výsledky se dostaví do měsíce

Pokud chcete opravdu dosáhnout viditelných výsledků, chůzi si naplánujte. Choďte pravidelně několikrát týdně. Ideálně alespoň třikrát týdně 45 minut. Už za měsíc zjistíte, že nejen spalujete tuky, ale pročišťujete si hlavu, jste klidnější a aktivnější. Jakmile začnete s pravidelnou chůzí, budete pociťovat větší hlad než obvykle. Rozhodně zbytečně nenavyšujte porce jídla. Jezte stejné množství, jen změňte jeho skladbu. Jídelníček obohaťte o zeleninu, vlákninu, libové maso, naopak omezte příjem jednoduchých cukrů, výrobků z bílé mouky a tuků. Vydržte a výsledky se dostaví dříve, než byste čekala.

Měřte si pravidelně obvod pasu, boků a stehen

Na začátku svého tréninkového plánu si změřte obvod pasů, boků a stehen a své měření opakujte pravidelně, například vždy jednou za dva týdny. Proč? Abyste předešly případnému zklamání. Začnete-li totiž aktivně chodit, bude vaše tělo reagovat na zvýšenou námahu posvém. Vaše váha bude kolísat, může se stát, že dokonce přiberete. Tělo se začne zbavovat vody, začnou se vám tvořit svaly, které jsou těžší, ale objemově menší než tuk. A právě proto, abyste neztratila po případném nárůstu hmotnosti chuť, chopte se metru a přeměřte si míry. Určitě budete mile překvapená!

Dbejte na správnou techniku chůze

Chůze vyžaduje správnou techniku. Snažte se přenášet váhu těla postupně z paty na špičku, zatěžujte vždy celé chodidlo. Paže nechte volně podél těla a nezapomeňte je při chůzi aktivně zapojovat. Tělo držte rovně, zpevněte trup. Dýchejte klidně a zhluboka, takzvaně do břicha. Rozhodně se vyvarujte šmajdání, pohupování či shrbeným zádům.

Chůzí jsem zhubla z velikosti 48 na velikost 42

Paní Jana (31 let) měla nadváhu již před otěhotněním. V těhotenství přibrala dalších 22 kilogramů. Po návratu z porodnice při své výšce 173 cm vážila 101 kg a nosila konfekční velikost 48. „K hubnutí mě nakoplo to, že jsem si už málem nemohla koupit oblečení v běžném obchodě,“ vzpomíná paní Jana a pokračuje: „Rozhodla jsem se proto, že se sebou musím začít něco dělat. Někde na internetu jsem narazila na článek o prospěšnosti chůze.“ A pak už to prý šlo celkem snadno. Každý den po obědě vzala kočárek a vyrazila ven. Denně chodila minimálně 5 km, poctivě sledovala svoji tepovou frekvenci i čas. „Změnila jsem také svůj jídelníček, uvědomila jsem si, jak nezdravě a nepravidelně jsem se vždycky stravovala,“ přiznává Jana, která měsíčně hubla 1,5 až 2 kg. „Než byl dceři rok, zhubla jsem neuvěřitelných 20 kg a začala si kupovat oblečení 42,“ popisuje výsledky svého snažení a dodává: „Dnes vážím 76 kg a poprvé po dlouhé době jsem se svým tělem spokojená.“

Pomohla vám také chůze zhubnout? Máte nějaké tipy? Podělte se o ně s námi na e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

Jana Hlavatá

Foto: "Mike" Michael L. Baird, flickr.bairdphotos.com

Zanechat komentář

Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.

Mediální partnerství

 

O nás

Každá jsme jiná. Všechny jsme ale Pretty Plump. A máme společnou myšlenku: Podpořit všechny ženy s plnými tvary. Domníváme se totiž, že skutečná krása a styl nespočívá v konfekční velikosti, ale v sebedůvěře, originalitě a vtipu. Každá z nás je přece krásná… A protože se chceme na Vaší kráse podílet, přinášíme Vám pravidelně tipy, rady, nápady a inspirace jak na to.

 

Partneři a spolupráce

isexshop-logo-transparent-250

 

 

 

 

 

Hledáme redaktorky. Pro bližší informace pište na info@prettyplump.cz | Pretty Plump © 2014