06. březen 2013

Jo-jo efekt? Zbavte se ho navždy!

Napsala:  Anna Burdová
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)

Lítáte s váhou nahoru a dolů, podle toho, v jakém rozpoložení se právě nacházíte? Naučte se lépe hospodařit s přijatou energií. Začněte pravidelně cvičit. Nejenže už nehrozí, že se ručička na váze posune směrem nahoru, ale budete zdravější a sebevědomější.

Tělo člověka se v průběhu milionů let nevyvíjelo s ohledem na to, že jednou usedneme k počítačům a bude takřka bez pohybu. Byli jsme stvořeni k aktivnímu pohybu.

Chcete-li tedy shodit nějaké to kilo, pak je třeba vědět, že bez pohybu to nepůjde. I kdybyste našli sebeúčinnější dietu či přípravek na hubnutí, kila půjdou dolů jen velmi těžko, pokud svému tělu nepomůžete fyzickou aktivitou.

Že vás cvičení nebaví? Pak musíte začít u sebe: přesvědčte se o nezbytnosti zařazení pohybu do vašeho harmonogramu – udělejte z něj rutinu, jakou je třeba čištění zubů nebo líčení. A pokud se cítíte příliš unavené, pak to alespoň zkuste, protože únava mnohdy pramení právě z nedostatku pohybu.

Proč máme cvičit?

Cvičením nespalujete pouze jednorázově kalorie, které přijímáte v potravě. Pravidelným cvičením především nastartujete svůj metabolismus, což je proces, během něhož tělo spotřebovává energii i v klidovém stavu.

Čím menší fyzickou aktivitu vyvíjíte, tím je metabolismus v klidovém stavu pomalejší, a tedy dochází k menší spotřebě energie. A naopak, když cvičíte, metabolismus se zrychluje a vaše tělo spotřebovává více energie i ve chvíli, kdy jste v naprostém klidu. Uvádí se, že po tělesné zátěži je metabolismus zrychlený následujících 48 hodin, z čehož vyplývá, že pravidelným cvičením prostě musíte dosáhnout vytouženého výsledku.

Důležité je ale také přizpůsobení jídelníčku. Nemusíte sice zavádět drastické diety, hladovět a úplně se zříkat oblíbených jídel, měly byste však aspoň zmenšit porce, odpustit si některé sladkosti a jíst méně tučných jídel. Tady platí, že příjem energie by měl být v rovnováze s výdejem.

K hubnutí potřebujete svaly

Pro udržení ideální váhy jsou důležité silné svaly. Svalová hmota na svou činnost spotřebovává velké množství energie. Čím více jí máme, tím více energie spotřebuje. Získává ji přitom z mastných kyselin, které jsou obsaženy právě v tucích.

Pokud patříte k ženám, které spíše než pohyb preferují hubnutí na základě diet, pak vás musíme zklamat. Výsledky samotných diet jednak nejsou trvalé a navíc v určitý okamžik dieta přestává fungovat. Čím to je?

Snížíte-li dietou příjem energie a dostatečně přitom neposilujete svaly, tak sice hubnete, ale zároveň vám ubývá svalová hmota. Při hubnutí a nedostatečném posilování svalů pochází čtvrtinový úbytek váhy také z úbytku ze svalové tkáně. Tělo na to logicky reaguje zpomalením metabolismu, což v důsledku znamená, že zároveň pozvolna přestáváte hubnout.

Dieta ano, ale jenom při cvičení!

Na základě toho, co jsme si tu řekli, si každý mohl udělat obrázek o fungování našeho těla. Jak vidíte, dieta samotná dobré výsledky nepřinese. Naopak, někoho může psychicky zdeptat natolik, že svůj pokus o hubnutí buď přežene, nebo svou depresi vyřeší opačně – pořádně se nají. Ani jedno řešení není dobré.

Nabízí se otázka: Co nám to udělá, když si trochu zacvičíme? Stačí přece, když si vyhradíme půlhodinku denně a pomůžeme svému tělu dostat se do formy. Budeme se minimálně lépe cítit!

Jaké máte zkušenosti s hubnutím bez jojo efektu? Podělte se o ně s ostatními a napište nám do diskuze.

Foto: sxc.hu

Zanechat komentář

Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.

Mediální partnerství

 

O nás

Každá jsme jiná. Všechny jsme ale Pretty Plump. A máme společnou myšlenku: Podpořit všechny ženy s plnými tvary. Domníváme se totiž, že skutečná krása a styl nespočívá v konfekční velikosti, ale v sebedůvěře, originalitě a vtipu. Každá z nás je přece krásná… A protože se chceme na Vaší kráse podílet, přinášíme Vám pravidelně tipy, rady, nápady a inspirace jak na to.

 

Partneři a spolupráce

isexshop-logo-transparent-250

 

 

 

 

 

Hledáme redaktorky. Pro bližší informace pište na info@prettyplump.cz | Pretty Plump © 2014